Κυριακή, 25 Οκτωβρίου 2015

25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ... ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΖΥΜΑΡΙΚΩΝ!



Ως Παγκόσμια Ημέρα καθιερώθηκε το 1998, κατόπιν πρωτοβουλίας της Ένωσης των Ευρωπαίων Βιομηχάνων Ζυμαρικών. Σκοπός της είναι η γνωστοποίηση στο κοινό σε παγκόσμια κλίμακα για τη γευστική και θρεπτική αξία τους.
Η ημερομηνία εορτασμού της μόνο τυχαία δεν είναι, καθώς πραγματοποιείται σε ανάμνηση του πρώτου συνεδρίου της Ένωσης το 1995.

Το background των ζυμαρικών:
Η πρώτη αναφορά στην ύπαρξη των ζυμαρικών χρονολογείται γύρω στο 1000 π.χ., στην αρχαία Ελλάδα, όπου η λέξη «λάγανον» περιέγραφε μία φαρδιά πλακωτή ζύμη από νερό και αλεύρι, την οποία έκοβαν σε λωρίδες.
Αυτή η ζύμη μεταφέρθηκε και στην Ιταλία από τους πρώτους Έλληνες έποικους στον 8ο αιώνα π.Χ περίπου, και έλαβε το όνομα «laganum», που στα λατινικά σημαίνει λαζάνια.
Στα μέσα του 15ου αιώνα βρέθηκε η πρώτη συμπληρωμένη συνταγή ζυμαρικών, και συγκεκριμένα στο βιβλίο του μάγειρα Martino da Como. Αργότερα συνταγές για ζυμαρικά συναντώνται και στα κείμενα του Bartolomeo Sacchi.
Μετά τον 15ο αιώνα τα μακαρόνια ξεκινούν να κατασκευάζονται και σε εμπορική βάση. Ωστόσο κατά τον 18ο αιώνα γνωρίζουν την μεγάλη τους άνθηση.
Η διαδικασία παραγωγής των ζυμαρικών ξεκινά από τα τέλη του 19ου αιώνα να αυτοματοποιείται και να εξαπλώνεται τόσο σε ολόκληρη την Ιταλία, όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο, κι από τότε μπορούμε να μιλάμε για την Βιομηχανία Ζυμαρικών.
Στις μέρες μας, τα ζυμαρικά αποτελούν ένα από τα βασικά διατροφικά προϊόντα πολλών λαών και σε όλο τον κόσμο, όπου άνθρωποι από διαφορετικές κουλτούρες απολαμβάνουν τις φημισμένες παραδοσιακές Ιταλικές συνταγές αλλά και χιλιάδες παραλλαγές τους, προσαρμοσμένες στις διατροφικές ιδιομορφίες και τα γούστα της κάθε χώρας.

Η διατροφική αξία των ζυμαρικών και τα θρεπτικά τους οφέλη:
Τα ζυμαρικά θεωρούνται ως ένα από τα βασικά πιάτα της περίφημης «Μεσογειακής Δίαιτας».
Αποτελούν άριστη πηγή ενέργειας και έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπη.
Υποστηρίζεται μάλιστα η άποψη, από πολλούς, ότι η κατανάλωση ζυμαρικών βοηθά στην αποφυγή της υπέρτασης και των καρδιακών ασθενειών.
Τα ζυμαρικά είναι πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες, σίδηρο, ασβέστιο, πρωτεΐνες και βιταμίνες της ομάδας Β (Θειαμίνη, Ριβοφλαβίνη, Νιασίνη).
Οι σύνθετοι υδατάνθρακες που περιέχουν αποτελούν την καλύτερη πηγή ενέργειας που χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός
Έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπη, χοληστερόλη και νάτριο.
Μία κανονική μερίδα από μακαρόνια (100 γραμμάρια περίπου) περιέχει λιγότερο από 2 γραμμάρια λίπους, και 342 θερμίδες μονάχα.
Αν συνδυαστούν με απλές σάλτσες με λαχανικά, ψαχνό κρέας, πουλερικά ή ψάρια, και γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά μπορούν να αποτελέσουν ένα πλούσιο σε γεύση και χαμηλό σε θερμίδες γεύμα.

Πώς παρασκευάζονται και ποια είναι τα συστατικά τους:
Παρασκευάζονται αναμειγνύοντας αλεύρι ή σιμιγδάλι, (από αλεσμένο σκληρό σιτάρι) και νερό.
Τα υλικά αναμειγνύονται και ανακατεύονται μέχρι να γίνουν μια ζύμη, στην οποία προστίθενται όποια άλλα υλικά χρειάζονται, όπως γάλα για τον τραχανά, γάλα και αυγό για τις χυλοπίτες και τα λαζάνια, ντομάτα ή σπανάκι για είδη όπως τα τρικολόρε και τις ταλιατέλες.
Στη συνέχεια η ζύμη αυτή ζυμώνεται μέχρι να γίνει ομοιόμορφη και στη συνέχεια περνά με πίεση μέσα από διάφορα καλούπια, τα οποία καθορίζουν και το σχήμα των ζυμαρικών.

Τέλος, αποξηραίνονται σταδιακά σε σκιερό μέρος, ή με ζεστό και υγρό αέρα, για αρκετές ώρες, αναλόγως του σχήματός τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου